zondag 26 februari 2012

Leertips

De leertips komen er weer aan :)

Ik heb besloten om leertips te geven omdat ik weet dat het soms heel moeilijk is om dingen uit je hoofd te leren omdat je er vaak gewoon geen zin in hebt. Maar we willen natuurlijk geen onvoldoendes!! Daarom geef ik jullie een paar tips over leren



Tip 1: Begin op tijd, het klinkt afgezaagd maar het is echt zo! Als je de avond voor je repetitie, so enz. begint met leren. Kun je bijna altijd rekenen op een onvoldoende en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Begin minstens 2 dagen van te voren en maak een planning wat je op welke dag leert. Dus dat kan bijvoorbeeld zijn: Op dinsdag samenvatting maken. Op woensdag heel goed leren. Op donderdag de repetitie. 


Tip 2: Maak een samenvatting, bij mij lukt dat nooit omdat ik het belangrijke en het onbelangrijke dus echt niet kan onderscheiden. Maar als het bij jou wel lukt is het handig om te doen. Want doordat je een samenvatting maakt neem je de tekst grondig door en daardoor onthoud je meer dingen. Je kan de tekst ook gewoon overschrijven


Tip 3: Leg de dingen die je kunnen afleiden weg, Schakel de tv uit. Leg je telefoon weg en zet geen muziek op. Wees alleen even met je leerwerk bezig.


Tip 4: Gebruik www.wrts.nl of www.woordjesleren.nl om je te laten overhoren.


ER KOMEN LATER MEER TIPS! X



1 opmerking: